MISIJA
Naša misija je da u zakonskim okvirima osiguramo uvjete za održivi život na prostoru Općine Pićan, težeći za stalnim poboljšanjem kako životnih uvjeta, tako i svih ostalih koji izravno ili neizravno utječu na kvalitetu života na ovom području. Misija općinske uprave Općine Pićan je efikasno, pravodobno, transparentno i kvalitetno izvršavanje funkcija i zadataka sukladno Zakonu o lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi, te ostaloj pravnoj regulativi koja regulira područje djelovanja. Općinska uprava nastojat će svojim djelovanjem uvijek biti u službi svojih građana te im omogućiti participiranje u odlučivanju, a odgovornim upravljanjem javnim dobrima i nadasve pravodobnim, objektivnim i transparentnim informiranjem i ostalim svojim aktivnostima raditi na unapređenju kvalitete života i rada te nastojati da Općina Pićan postane poželjno mjesto za rad i život.
Općinska uprava Pićna opredijeljena je za obavljanje svoje zakonom definirane djelatnosti na način koji osigurava potpuno zadovoljavanje potreba građana i ispunjavanje njihovih očekivanja i to posebno kroz:
- Poticanje građana na sudjelovanje u predlaganju i odlučivanju o poslovima koji se tiču njihovog svakodnevnog života i rada,
- Osiguranje potpune sukladnosti rada općinske uprave sa zahtjevima primjenjivih zakona i propisa,
- Dosljednu primjenu principa društveno odgovornog, transparentnog i antikoruptivnog djelovanja i
- Analiziranje i ocjenjivanje vlastitog rada uz praćenje zadovoljstva građana i utvrđivanje mogućnosti za neprekidno poboljšavanje učinkovitosti općinske uprave.
Pri tom će posebna pozornost i svi raspoloživi materijalni i kadrovski resursi biti usmjereni na poboljšanje:
- uređenja naselja i stanovanje,
- prostornog i urbanističkog planiranja,
- komunalne djelatnosti,
- brige o djeci,
- socijalne skrbi,
- primarne zdravstvene zaštite,
- odgoja i osnovnog obrazovanja,
- kulture, tjelesne kulture i sporta,
- zaštite potrošača,
- zaštite i unapređenje prirodnog okoliša,
- protupožarne i civilne zaštite,
- prometa na našem području,
- ostale poslove sukladno posebnim zakonima, te
- rada i učinkovitosti rada svih zaposlenika Općinske uprave kao i odnosa prema građanima sukladno visokim standardima etičkog i profesionalnog ponašanja.
U cilju ostvarenja misije svi zaposlenici Općine Pićan spremni su nesebično i požrtvovno obavljati sve povjerene im poslove, konstantno se obrazujući s ciljem postizanja što učinkovitijeg, etičnog i profesionalnog obavljanja poslova na dobrobit svih građana.
VIZIJA
U budućnosti Općinu Pićan vidimo kao poželjno mjesto za život u kojem će naši građani moći zadovoljiti sve svoje životne potrebe. U tom smislu, koristeći se našim prednostima koje proizlaze iz prirodne ljepote kraja, dobre prometne povezanosti, uz vrijedne i marljive ljude, te otklanjanjem nedostataka kroz prostorno uređenje, gospodarsku revitalizaciju kao promjenama i u svim ostalim segmentima života, a posebno, društvenom, kulturnom, obrazovnom i komunalnom, uz maksimalno zalaganje i profesionalizaciju zaposlenika Općine Pićan, poboljšati uvjete života i rada, stvoriti uvjete za zapošljavanje radno sposobnog stanovništva, a sukladno tome i bolji i kvalitetniji život kroz ispunjenje svih civilizacijskih potreba stanovništva koje je, trenutno tehnološki i gospodarski potencijal razvijenih europskih regija i lokalne samouprave, omogućio svojim građanima. Time će Općine Pićan svojim građanima osigurati dobre uvjete života i ukupno oplemeniti život na području Općine. Općina Pićan će činiti sve što je u njezinoj moći da osigura dobre uvjete u socijalnoj skrbi, predškolskom i školskom obrazovanju, voditi brigu o visokoj razini kulturnih, sportskih i rekreativnih sadržaja. To će provoditi na način da pravilno i stručno raspolaže resursima te postane jedna od vodećih uprava po načinu upravljanja javnim dobrima, komunalnim gospodarstvom i prostornim planiranjem.
POLITIKA KVALITETE
Općinska uprava prihvaća i preuzima odgovornost za potpuno zadovoljstvo svojih sugrađana i gostiju, kao i svojih poslovnih partnera, što ostvarujemo praćenjem modernih tehnologija upravljanja lokalnom samoupravom, kao i kroz kontinuirano obrazovanje naših kadrova. Prema našim građanima i gostima ponašat ćemo se kao prema poslovnim partnerima i prijateljima, vodeći računa da njihovo zadovoljstvo našim uslugama i radom, kao i životom i radom na našem području budu naš cilj i zadaća koju ćemo kontinuirano provoditi i poboljšavati. Naši građani i gosti predmet su naše kontinuirane profesionalne brige kroz iskazanu punu pažnju u svrhu zadovoljenje svih njihovih potreba i očekivanja, uz održavanje najviše razine kvalitete naših usluga, koje u trenutnim uvjetima možemo postići.Cilj naše politike kvalitete jest pružiti našim građanima i gostima uslugu kakva se i od nas očekuje, imajući u vidu postojeće okruženje, tehnološki i gospodarski potencijal kao i sve postojeće zakonske propise. Ostvarenje naše fundamentalne misije, a to je potpuno zadovoljstvo naših građana, gostiju i naših partnera kroz dugoročnu obostrano korisnu poslovnu suradnju, naš je cilj i svakodnevna zadaća.Kvaliteta rada svakog našeg zaposlenika, a i vanjskog suradnika dok obavlja poslove za nas, pretpostavka je i cilj koji si pred sebe postavlja općinska uprava. Osiguranje kvalitete toga prati naše usluge na svim razvojnim, pripremnim i realizatorskim fazama, do izvršenja naše usluge ili zadaće, kao i njezino kontinuirano praćenje i vrednovanje.Odgovornost za kvalitetu snosi svaki naš zaposlenik, vanjski suradnik i kooperant. Politika kvalitete ugrađena je u sve poslovne procese i ona je obvezujuća za sve zaposlenike i vanjske suradnike.Zacrtanu politiku kvalitete ostvariti ćemo dosljednom primjenom sljedećih načela:
- osigurati politički i institucionalni okvir za učinkovito pružanje usluga našim korisnicima,
- održavati kvalitetnu komunikaciju sa institucijama, organizacijama, gospodarstvom i građanima – korisnicima naših usluga,
- stvarati kvalitetne i održive razvojne planove i projekte koji će osigurati prosperitet općini i njenim građanima,
- održavati pozitivnu i realnu sliku u javnosti vezano na aktivnosti općinskih tijela,
- zapošljavati stručne i ambiciozne djelatnike koji će imati mogućnosti i obvezu stalnog usavršavanja.
STRATEŠKI CILJEVI OPĆINE PIĆAN
Strateški ciljevi Općine Pićan proizlaze iz djelokruga rada koji su u nadležnost Općine preneseni sukladno postojećoj zakonskoj regulativi (Zakon o lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi), a odnose se na uspješnu provedbu svih prenesenih funkcija, kao i na optimalno funkcioniranje općinske uprave.
CILJEVI:
- Optimalno upravljanje proračunom
- Poboljšanje uređenja naselja i uvjeta stanovanja
- Optimalno upravljanje prostorom preko prostornog i urbanističkog planiranja
- Razvoj i funkcioniranje komunalne djelatnosti
- Kontinuirana briga o djeci
- Poboljšanje socijalne skrbi
- Poboljšanje primarne zdravstvene zaštite
- Kontinuirana briga o odgoju i osnovnom obrazovanju
- Briga o kulturi, tjelesnoj kulturi i sportu
- Briga o zaštiti potrošača
- Upravljanje zaštitom i unapređenjem prirodnog okoliša
- Briga o protupožarnoj i civilnoj zaštiti
- Razvoj prometa
- Optimizacija sustava nabave
- Poboljšanje upravljanja imovinom
- Poboljšanje upravljanja računovodstvom
- Optimizacija funkcioniranja općinske uprave
- Gospodarski razvoj
Iz tog konteksta proizlaze sljedeći strateški ciljevi za Općinu Pićan:Uspješnost upravljanja proračunom mjerit će se usklađenošću proračunskih prihoda i rashoda kao i efektivnošću kreditnih zaduženja (ako postoje).Upravljanje sustavom nabave mjerit će se odnosnom rezerviranih sredstava i ostvarene cijene, kao i odnosom planiranih i ostvarenih rokova realizacije.Upravljanje imovinom mjerit će se preko odnosa potrebnih troškova za redovno i investicijsko održavanje u odnosu na realizaciju, kao i uspješnošću rješavanja nastalih šteta.Upravljanje računovodstvom mjerit će se temeljem poštovanja rokova te brojem i težinom primjedbi interne kontrole, interne revizije i državne revizije.